А МОЖЕ, ДОСИТЬ ЖУВАТИ ОДНУ Й ТУ САМУ ЖУЙКУ ПОНАД П’ЯТЬ РОКІВ?!

Г. Омельченко

Г. Омельченко

Відповідь нідерландським

парламентаріям, вкотре

«нервово збудженим і

занепокоєним»

трагедією МН17

 

          

 

колаж

 «Наша песня хороша…»

У травні минулого року президент РФ Путін голослівно звинуватив Україну в тому, що «вона порушила міжнародні правила і не закрила повітряний простір над територією, де проходили бої». Підхопивши путінське «наша песня хороша, начинай сначала», парламент Нідерландів 8 жовтня 2019 року одноголосно хором «проспівав» за рішення про проведення розслідування обставин НЕЗАКРИТТЯ Україною повітряного простору над Донбасом 17 липня 2014 року – у день збиття авіалайнеру рейсу МН17.

«Заспівувачами» (ініціаторами) розслідування виступили депутати Палати представників від Християнсько-демократичної партії і соціалістичної партії – так звані «друзі» Росії і «агенти впливу» Путіна.

Міністр закордонних справ Нідерландів Стеф Блок під час дебатів у парламенті повторив офіційну позицію уряду про відсутність обгрунтованих юридичних доказів для притягнення України до відповідальності та заявив, що уряд не бачить причин  для нового розслідування цього питання.

 Путінська агентура в Нідерландах

Путін, за допомогою російської агентури політичного впливу у нідерландському парламенті і громадянському суспільстві країни, вживає всі можливі заходи (від фейкових до шантажу і підкупу) через підпорядковані йому МЗС, СЗР, ФСБ, ГРУ РФ, щоб перекласти на Україну свою провину за вбивство 298 людей, які були на борту МН17.

25 червня 2019 року 5 із 7 представників у ПАРЄ від парламенту Нідерландів проголосували за повернення делегації Росії без будь-яких обмежень до ПАРЄ (проти проголосували депутати  Петра Стієнен і Пітер Омцігт). І це – попри те, що серед загиблих пасажирів літака було найбільше їх співвітчизників (193). Цим голосуванням «депутати-іуди» зрадили навіть пам’ять загиблих і рідних жертв трагедії, які у своєму листі до Парламентської Асамблеї вимагали не допустити повернення  Росії з правом голосу в ПАРЄ.

1

Нідерландські депутати-іуди зрадили їх…

Загалом же, в політичних колах Нідерландів голосування нідерландської парламентської делегації в ПАРЄ з цього питання майже не обговорювалося і жодних акцій чи протестів громадянського суспільства не було. Лише декілька газет вийшли з обурливими заголовками з приводу зазначеного голосування на кшталт: «Повернення Росії до Ради Європи неможливо пояснити», «Повернення права голосу Росії суперечить інтересам Нідерландів»…

Посол України в Нідерландах Всеволод Ченцов зауважив: «Навколо розслідування МН17 постійно відбуваються спроби дезінформації, створення альтернативних фейкових версій подій з боку російської пропаганди з єдиною метою – відволікти увагу від встановлення істини. Саме тому варто поставити собі запитання, що важливіше: знову і знову сумніватися і перевіряти факти, які вже були вивчені і неодноразово підтверджені, чи зосередитися на встановленні винних у збитті літака і притягнення їх до відповідальності».

Нагадаю, що за підсумками розслідувань, здійснених протягом липня-вересня 2014 року спеціалістами Ради безпеки Нідерландів, Національного бюро з розслідування авіаційних подій та інцидентів із цивільними повітряними суднами, The Boeing Company, Міжнародної організації цивільної авіації (ICAO), Європейської організації з безпеки аеронавігації (Eurocontrol), Міжнародної організації кримінальної поліції (Interpol), Європейського поліцейського управління (Europol), Європейського агентства авіаційної безпеки (EASA), Національної ради з безпеки на транспорті (NTSB), а також експертами Австралії (ATSB), Великої Британії (AAIB), Індонезії (KNKT), Італії (ANSV), Малайзії (DCA), Німеччини (BFU), США, Франції (BEA) встановлено, що «причиною падіння літака стало його ураження боєголовкою моделі 9N314M ракети класу «земля-повітря» серії 9M38, якими оснащують сучасні російські  «Буки», здетонованою на відстані приблизно метр від передньої лівої верхньої частини фюзеляжу авіалайнера о 13:20:03 (16:20:03 за київським часом) на висоті 10,1 км, випущеної з території, окупованої проросійськими бойовиками, на південному сході від міста Торез. Натомість версії щодо причетності українських військових до збиття літака, теракту на його борту, помилок пілотування та технічних проблем повітряного судна беззаперечно спростовано».

 Проте лише у жовтні 2015 року Рада безпеки Нідерландів офіційно оприлюднила технічний звіт про причини авіакатастрофи, у якому зроблено висновок, що літак збито ракетою з «Бука», доправленого з Росії в Україну, і визначено місце (яке підконтрольне до цього часу проросійським найманцям-бойовикам), звідки було запущено ракету.

 Високий представник Євросоюзу з питань зовнішньої політики і політики безпеки Федеріка Могеріні заявила, що цей звіт поклав край 15-місячній спекуляції щодо того, хто збив малайзійський пасажирський літак.

 Голова Радбезу Нідерландів Чиббе Яустра заявив, що це лише технічний звіт. Визначенням осіб, причетних до збиття літака, займається слідча група, яка й оприлюднить їх восени 2016 року. Проте обіцяне було виконано лише через три роки!!!

 Виникає запитання: чому Генеральна прокуратура Нідерландів мовчала понад два роки після збиття літака і не оприлюднила результати технічних висновків, встановлених експертами, зазначеними міжнародними організаціями, а також Радою безпеки Нідерландів, які ще наприкінці 2014 року однозначно встановили, що малайзійський літак було збито російською ракетою, запущеною із ЗРК «Бук», завезеного з Росії в Україну?!

 Свої висновки Міжнародна слідча група (МСГ/JIT) і Генеральна прокуратура Нідерландів озвучили лише після того, як через своїх колег і друзів по ПАРЄ (депутатів нідерландського парламенту) я висловив жорстке зауваження про навмисне зволікання в інформуванні міжнародної спільноти, що винною у знищенні малайзійського літака є Росія. Тому змушений був оприлюднити у травні 2016 року власні результати розслідування, які скерував до МСГ (JIT) ще в грудні 2014-го.

Лише наприкінці вересня 2016 року світова спільнота почула звіт МСГ (JIT) про причини катастрофи пасажирського літака «Малайзійських авіаліній». Міжнародні слідчі заявили: «Ми маємо у своєму розпорядженні незаперечні докази того, що авіалайнер рейсу МН17 був збитий російською ракетою серії 9М38, запущеною з установки «Бук» із сільськогосподарського поля площею 500х600 метрів у районі смт Первомайське. У радіусі 5 кілометрів це найвища точка. Даний район на той момент перебував під контролем проросійських сепаратистів і бойовиків. Самохідна вогнева установка «Бук» була доставлена в Україну з Російської Федерації, і після того, як її використали для атаки на авіалайнер рейсу МН17, її знову повернули на територію Росії». 

 КАТЕГОРИЧНО СТВЕРДЖУЮ, що зазначені «незаперечні докази» МСГ (JIT) мала в кінці 2014 року і зобов’язана була оприлюднювати свої висновки ще тоді! Також зауважу, що висновки МСГ базуються на левовій частині доказів, які по «гарячих слідах» встановили Служба безпеки і Головне управління розвідки МО України та зібраних мною.

 Конгресмен США Чарлі Кент іронічно зауважив: «Цей звіт лише підтверджує те, що ми знали раніше».

Прес-секретар Державного департаменту США Хізер Нойерт наголосила: «Уряд Сполучених Штатів вже давно заявляв, що Росія без сумніву, відповідальна за те, що МН17 був збитий ракетно-пусковою установкою «Бук», яка належала 53-й зенітно-ракетній бригаді РФ, дислокованій у Курську».

 Офіційні висновки Ради безпеки Нідерландів і МСГ (обнародувані 28 вересня 2016 року в Гаазі) повністю збіглися з результатами мого розслідування, які в кінці 2014 року я направив у генеральні прокуратури Нідерландів, України та до СБУ. Коли ж МСГ почала затягувати з їх оголошенням, я опублікував результати свого  розслідування в газеті «Україна молода» у статті «Кремль – вбивця» (05.05.2016 р.). МСГ відтворила маршрут транспортування «Бука», який повністю збігається з маршрутом, опублікованим мною у зазначеній статті.

 Журналіст Олег Боровський зазначив, що «оприлюднені 28 вересня 2016 року результати розслідування МСГ фактично повторюють висновки, які Герой України Григорій Омельченко опублікував в «Україні молодій» ще у травні 2016 року».

   Уже тоді мені було відомо, як Путін через свої агентурні позиції, дипломатичні канали та ЗМІ в Західній Європі чинив тиск на політичне керівництво Нідерландів, щоб якомога довше затягувати розслідування справи з метою ввести в оману Європу і світ, нібито Росія не причетна до збиття літака. За брехливим твердженням Путіна, «літак МН17 збив український винищувач».

 Одночасно через фейкові новини та членів лівого крила нідерландського парламенту і місцевих емігрантів, прихильників росіян, Росія масово впливала на свідомість нідерландців під час референдуму (квітень 2016 року) щодо ратифікації Угоди про асоціацію ЄС з Україною, звинувачуючи її у знищенні малайзійського літака, серед загиблих було найбільше громадян Нідерландів — 193 особи. Про це я неодноразово повідомляв нідерландським парламентаріям і генпрокуратурі Нідерландів.

 Унаслідок російського впливу та поширеної брехні 61% нідерландців, які взяли участь у референдумі, висловився проти ратифікації угоди. Переконаний (особисто бачив настрої нідерландців), що таких результатів референдуму не було б, якби Генеральна прокуратура Нідерландів і МСГ (JIT) оприлюднили результати своїх  розслідувань в 2015 році або на початку 2016 року.

Колишній перший заступник голови КДБ УРСР, перший голова СБУ, генерал-армії України Євген Марчук, який віддав спецслужбі понад 30 років свого життя (якого полковник Микола Селюк справедливо назвав «гросмейстером» своєї справи), ознайомившись з матеріалами мого розслідування зауважив наступне (процитую – це дуже важливо почути з вуст професіонала такого рівня в контексті тих подій, які відбуваються навколо України!):

«Спецслужби, особливо розвідувальні, провідних країн світу добре знають, що таке спецоперації «ПІД ЧУЖИМ ПРАПОРОМ» («чужими руками жар загрібати» – Г.О.). Суть думаю, зрозуміла не тільки спеціалістам, хоча там є дуже багато особливостей для професіоналів. Глибоко вдивляючись в суть наших проблем із Угорщиною, Польщею і особливо з Нідерландами, які періодично почали спалахувати саме після того, як Росія розпочала агресію проти України, можна побачити чіткі прикмети таких операцій проти України. Особливо, коли звернути увагу на нібито випадкові співпадіння в часі і чітку націленість нібито не російських атак проти України саме в контексті українсько-російських проблем, на задіяні ресурси для цих операцій… І ще багато-багато чого».

«І от знову Нідерланди. Недавній референдум в цій країні щодо європейського вибору України, тепер – розслідування ролі України в катастрофі малайзійського пасажирського авіалайнера над територією України. І Росія тут ні при чому. Єдине співпадіння – як тільки було оголошено про дату початку уже судового розгляду справи по МН17 так і раптом несподівана ініціатива в самих Нідерландах про необхідність розслідування ролі України в цій катастрофі…»,- підкреслив Євген Кирилович.

«Мені,- зазначив Марчук,- приходилося очолювати розслідування двох важких авіакатастроф з численними жертвами пасажирського літака і окремо – військового. Тому я добре знаю, яка це важка, кропітка і нервова робота з залученням великої кількості експертів. Саме тому я пропоную прочитати цей високопрофесійний матеріал про паралельне розслідування причин загибелі авіалайнера МН17 над територією України, яке довгий час за власною ініціативою проводив генерал-лейтенант СБУ, Герой України Григорій Омельченко з групою експертів. В тому числі і іноземних. Даний матеріал допоможе вам правильно орієнтуватися, коли ця операція «ПІД ЧУЖИМ ПРАПОРОМ» почне з міжнародним гуркотом розгортатися проти України»,- наголосив генерал-армії Євген Марчук (де можна прочитати матеріали мого розслідування дивіться посилки в кінці статті – Г. О.)

2

Нагадаю, що з огляду на постійні запитання, які виникали у нідерландських депутатів щодо НЕЗАКРИТТЯ Україною повітряного простору, українська сторона ще влітку 2018 року пропонувала депутатам зустріч з українськими експертами. Однак така домовленість була в останній момент скасована нідерландською стороною (за моєю інформацією, під впливом Росії). Крім того, посольство України надіслало на адресу парламенту Нідерландів інформацію, підготовлену українською авіаційною владою і міжнародними експертами, в якій містилися вичерпні пояснення щодо виконання Україною обов’язкових стандартів та правил Міжнародної організації цивільної авіації (ІКАО), які діяли на момент катастрофи МН17, що підтверджується також остаточним звітом Ради Безпеки Нідерландів (DSB).

Таємні зустрічі та «чутливі, делікатні» переговори

У травні 2018 року уряди Австралії і Нідерландів офіційно визнали Росію державою, відповідальною за збиття малайзійського літака. Як заявив міністр Стеф Блок: «Дві наші країни прийняли рішення покласти на Росію відповідальність по міжнародному праву за її роль у збитті літака рейсу МН17».

«Притягнення держави до відповідальності – це складний юридичний процес, і є декілька способів зробити це. Нідерланди і Австралія сьогодні рекомендують Росії вступити в переговорний процес, щоби найти рішення, яке відновить справедливість після жахливих страждань і збитків, нанесених знищенням МН17. Ми також просимо Росію запропонувати компенсацію жертвам катастрофи,- пояснив Блок.

На початку березня 2019 року відбувся перший тур таємних переговорів між дипломатами Нідерландів, Австралії і Росії по питанню «державної відповідальності РФ за збиття МН17», що підтвердив міністр іноземних справ Австралії Меріс Пейн. Але ми не можемо розкривати зміст переговорного процесу, оскільки конфіденційність тут життєво важлива,- наголосили обидва міністри.

28 червня 2019 року прем’єр-міністр Нідерландів Марк Рютте провів таємні переговори  з Путіним по питанню знищення рейсу МН17 і загибелі 193 нідерландців, які були на його борту.

Коли ж про це стало відомо,  Рютте відмовився повідомити деталі переговорів: «Я нічого не можу сказати з цього приводу. Обговорення повинно бути конфіденційним, у тому числі із-за надзвичайно високої делікатності теми. Дуже важливо використати будь-яку  можливість говорити з російським керівництвом про МН17».

Він також не сказав, як реагував Путін на «делікатність теми». «Я можу лише сказати, що я говорив в цій розмові. Я ніколи не можу сказати, що відповів мій співрозмовник через конфіденційність, а також тому, що було б неправильно, якби я говорив від його імені»,- наголосив Рютте.

За моєю інформацією «конфіденційність, чутливість, делікатність» розмови Рютте і Путіна та дипломатичних переговорів між трьома країнами (наряду з розміром компенсації жертвам) полягала в тому, що Путін боїться офіційного або судового визнання «кремлівського режиму» «спонсором міжнародного тероризму» і добивається різними способами, щоб цього не сталося.

 Передумови трагедії МН17

 В середині квітня 2014 року Росія почала майже відкриту воєнну агресію проти України, розпочавши на Донбасі активні бойові дії. Вже 2 травня 2014 року бойовики-терористи застосували переносні зенітно-ракетні комплекси, якими збили два гелікоптери Мі-24  армійської авіації України під Слов’янском.

14 червня 2014 року найманці з російської диверсійної групи ПВК «Вагнер» збили транспортний літак Іл-76 ПС ЗСУ, який заходив на посадку до Луганського аеропорту. Загинуло 40 десантників і 9 членів екіпажу.

1 липня 2014 року документом NOTAM A1383/14 Україна закрила повітряний простір над зоною проведення АТО для цивільної авіації до висоти 7900 м (ешелон FL260).

14 липня 2014 року в Луганській області, у п’яти кілометрах від російсько-українського кордону, проросійські бойовики-терористи збили транспртний літак Ан-26 ПС ЗСУ на висоті 6500 м.

У відповідь на це, в цей же день Україна ще підвищила межу закриття повітряного простору для цивільної авіації документом NOTAM A1492/14, піднявши обмеження до 9750 м (ешелон FL320). Згідно норм ІСАО, на той час НЕ ІСНУВАЛО чіткого регламенту щодо безумовного закриття повітряного простору над зонами воєнних конфліктів. Так, повітряний простір над зонами воєнних конфліктів у Малі, Судані, Лівії, Іраку, Сирії та інших НЕ ЗАКРИВАВСЯ для цивільної авіації.

16 липня 2014 року бойовики-терористи збили Су-25 та обстріляли із ПЗРК другий Су-25 ПС ЗС України.

В ніч з 16 на 17 липня 2014 Росія несподівано (!) ввела у дію документ NOTAM UUUUV6158/14, яким заборонила польоти цивільної авіації у прилеглих до України областях на висотах до 16000 м (ешелон FL530), але Україну про це НЕ ПОВІДОМИЛА.

 Висновки JIT про збиття МН17 і реакція світу

 24 травня 2018 року МСГ (JIT) офіційно об’явила висновки слідства про збиття літака МН17, в яких йшлося про таке. 17 липня 2014 року пасажирський літак Воеіng 777-200ЕR з реєстраційним номером 9М-МRD Малайзійських авіаліній виконував регулярний рейс МН17 з Амстердама (Нідерланди) до Куала-Лумпура (Малайзія); вилетів з аеропорту «Схіпгол» о 13:30 за київським часом.

О 16 год. 20 хв. 03 сек. (за київським часом) на висоті 10 100 метрів літак був збитий ракетою класу «земля-повітря», серії 9М38, запущеної з СВУ ЗРК «Бук» (бортовий номер 332), який належить 53-й ЗРБ ППО ЗС РФ (в/ч 32406, яка дислокується під  Курськом, РФ).

«Бук» з російським екіпажем був таємно доставлений з Росії в окупований Донецьк вранці 17 липня 2017 року.

Уламки літака впали поблизу міста Торез Донецької обасті, окупованому російськими військовими підрозділами і їх найманцями – бойовиками-терористами. На борту літака перебувало 298 людей (283 пасажирів, серед них 80 дітей і 15 членів екіпажу), всі загинули.

Уламки МН17, збитого російським «Буком» 17 липня 2014 року

Уламки МН17, збитого російським «Буком» 17 липня 2014 року

Після збиття МН17, «Бук» на вантажному трейлері «Вольво» був вивезений назад в Росію, пересік українсько-російський кордон в Ростовській області о 7 год. 15 хв. 18 липня.

Експерти з Варшави, Лондона і Мюнхена виявили в уламках літака і тілах загиблих осколки російської боєголовки моделі 9N314M ракети класу «земля-повітря» серії 9M38, якими оснащені сучасні російські ЗРК «Бук-М1-2».

 Такої класифікації ЗРК «Бук», ракет і боєголовок на озброєнні ЗС України немає й ніколи не було. «Бук-М1-2» був розроблений у Росії в 1997 році й поставлений на озброєння ЗС РФ у 1998 році, в Україну їх ніколи не поставляли.

 На місці падіння літака були знайдені уламки ракети, якою він був збитий: сопло Вентури, газохід ракети, оболонка і корпус її двигуна. На зовнішній поверхні корпуса чітко видно номер: 9Д1318869032. Експерти встановили, що перші п’ять знаків цього номера і буква «Д» свідчать про те, що ракета була виготовлена на російському оборонному заводі в м. Долгопрудний Московської області. Зазначений номер є своєрідним «відбитком пальця» російської ракети, запущеної з самохідної вогневої установки «Бук» 53-ї ЗРБ ЗС РФ, якою був знищений Боїнг рейсу МН17.

 Глава центрального департаменту кримінальних розслідувань поліції Нідерландів Уілберт Паулсен заявив, що слідчим вдалося зняти відбитки пальців російських військовослужбовців однієї з ЗРБ Росії на уламках тієї ракети від «Бука», яка збила малайзійський літак.

Як у Росії назвуть ці нові докази щодо МН17, Генеральний прокурор Нідерландів Фред Вестербеке заявив: «Мене вже не особливо хвилює, як вони будуть названі російськими представниками. Нісенітницю від них я чую не перший рік. Те, що ми сьогодні представили,- це достовірні відомості»,- наголосив Вестербеке.

Генеральний прокурор Нідерландів Фред Вестербеке під час виступу  24 травня 2018 року. На столі — частини ракети російської установки  «Бук», яка знищила МН17 в небі над Донбасом 17 липня 2014 року.

Генеральний прокурор Нідерландів Фред Вестербеке під час виступу
24 травня 2018 року. На столі — частини ракети російської установки
«Бук», яка знищила МН17 в небі над Донбасом 17 липня 2014 року.

 

Цей номер як «відбиток пальця» російської ракети, яка збила літак МН17

Цей номер як «відбиток пальця» російської ракети, яка збила літак МН17

Державний департамент США у своїй заяві (25.05.2018 р.) відзначив: «США цілком довіряють висновкам МСГ (JIT): для ураження літака «Малайзійських авіаліній» МН17 була застосована ракетна пускова установка з 53-ї зенітної бригади Російської Федерації, розташованої у Курську. Ми закликаємо РФ дотримуватися й виконувати Резолюцію 2166 Ради Безпеки ООН (від 2014 року), яка встановила, що всі причетні до знищення МН17 мають бути притягнуті до відповідальності, а всі держави зобов’язані взаємодіяти в зусиллях щодо встановлення такої відповідальності».

«Настав час для Росії припинити свою брехню й відповідати за свою роль у збитті літака»,- наголошено у заяві.

Спецпредставник Держдепу США у справах України Курт Волкер, коментуючи результати розслідування JIT, зазначив, що вважає переконливими докази прямої відповідальності Росії за збиття МН17, представлені в Гаазі.

«У Нідерландах дуже чітко встановили факти, що стосуються справи, в тому числі безпосередню відповідальність Росії, і підрозділ, і зенітну зброю, яку було привезено, застосовано і повернуто назад. І це дуже важливо, оскільки, я вважаю, те, що продемонструвало слідство Нідерландів, знову підкреслює відсутність двозначності, що це пряма відповідальність Росії»,- наголосив Волкер.

«КРОВ НА ЙОГО РУКАХ» - з таким заголовком вийшов  у серпні 2014 року відомий тижневик The Week (США).

«КРОВ НА ЙОГО РУКАХ» — з таким заголовком вийшов
у серпні 2014 року відомий тижневик The Week (США).

 Глави МЗС країн-членів G7 підтримали висновки МСГ (JIT) та рішення урядів Нідерландів і Австралії, які офіційно визнали РФ державою, відповідальною за збиття малайзійського літака і закликали Росію негайно розпочати доброчесну співпрацю з міжнародним слідством.

18 червня 2019 року Генеральна прокуратура Нідерландів і СБУ на основі розслідування МСГ (JIT) висунули офіційне звинувачення (підозру) в організації вчинення терористичного акту (збиття літака МН17), за попередньою змовою групою осіб – громадянам РФ Гіркіну, Дубинському, Пулатову та їхнім найманцям-бойовикам – громадянам України Харченку, а згодом (вересень 2019 р.) і Цемаху.

Суд над підозрюваними призначений на 9 березня 2020 року в Гаазі в судовому комплексі Схіпхол.

Генеральний секретар НАТО Йенс Столтенберг 19 червня 2019 року привітав заяву МСГ (JIT) і Генерального прокурора Нідерландів про те, що четверо підозрюваних будуть притягнуті до кримінальної відповідальності як співучасники знищення МН17 і вбивства 298 людей і висловив впевненість в незалежності і професіоналізмі міжнародного слідства і нідерландської правової системи.

Його підтримала міністр закордонних справ Христя Фріланд, яка заявила, що Канада поділяє висновки МСГ (JIT) і підтримує офіс Генеральної прокуратури Нідерландів, який висунув підозру особам, причетних до збиття малайзійського літака.

У заяві державного секретаря США Майкла Помпео (19.06.2019 р.) зазначено: «США вітають оголошення про висунення обвинувачень чотирьом особам за їхню роль у збиванні рейсу МН17. Всі обвинувачені є членами очолюваних Росією сил на сході України. Це важлива віха у пошуках істини. Ми повністю підтримуємо роботу голландської влади і Спільної слідчої групи (JIT) – незалежного органу кримінального розслідування».

Коментуючи висновки  слідства, ЄС визнав їх і закликав Москву зробити свій внесок у розслідування обставин знищення МН17.

Проте Росія продовжує стверджувати, що вона «біла і пухнаста», відкидає звинувачення про свою причетність до збиття літака МН17, заперечує очевидні факти  і неспростовні докази, встановлені МСГ (JIT).

Глави МЗС G7 вимагають притягти Росію до відповідальності за МН17

Глави МЗС G7 вимагають притягти Росію до відповідальності за МН17

 Пояснюю російською, щоб «москалі-терористи» розуміли

Возникает вопрос: почему Украина НЕ ЗАКРЫЛА воздушное пространство над зоной боевых действий (АТО) и почему же это сделала Россия меньше чем за сутки до трагедии МН17?

Задаю этот вопрос и отвечаю на него на русском, чтобы было все понятно без переводчика убийцам-террористам с России, поскольку ума выучить украинский у них нет!

 Украина «не обязана была…» и не виновна!

 О том, что Украина не закрыла свое воздушное пространство над зоной боевых действий на юго-востоке страны (зона проведения АТО), сказано уже очень много, начиная с подробного анализа этой темы в «Итоговом отчете по результатам технического расследования Совета по безопасности Нидерландов (DSB)», опубликованного в октябре 2015 года.

 Все «антиукраинские» аргументы с обязательной ссылкой на голландский отчет сводятся к тому, что Украина должна была полностью закрыть воздушное пространство, и тогда бы малазийской Boeing 777, сбитый над зоной АТО, остался бы цел, летя 17 июля 2014 года из Амстердама в Куала-Лумпур немного другим маршрутом.

В качестве примера одного из многочисленных высказываний российских официальных лиц приведу выдержку из сообщения МИД РФ, которое 3 октября 2016 года заместитель министра иностранных дел России Алексей Мешков довел до сведения посла Нидерландов в Москве Регины Джонс-Бос: «Выражаем надежду на то, что JIT ( Joint Investigation Team, JIT – Международная Объединенная следственная группа в составе представителей Малайзии, Австралии, Украины, Нидерландов и Бельгии), ведущая уголовное расследование обстоятельств гибели рейса МН17 под руководством прокуратуры Нидерландов и при содействии Евроюста в рамках своей компетенции даст квалифицированную оценку факту НЕЗАКРЫТИЯ Украиной воздушного пространства – как одной из основных причин произошедшей трагедии» (Путин повторил эти голословные обвинения в адрес Украины 24 мая 2018 года).

Обратите внимание, указанное сообщение МИД РФ появилось через пять дней, после того, как генеральный прокурор Нидерландов и МСГ (JIT) 28 сентября 2016 года на пресс-конференции сделали официальное заявление: «Мы имеем неопровержимые доказательства того, что самолет МН17 был сбит российской ракетой серии 9М38 с подконтрольной боевикам территории, запущенной с самоходной установки ЗРК «Бук», доставленной с РФ, а после уничтожения самолета, отправленной назад в Россию». Все остальные версии сбития МН17, на основе проведенных исследований и результатов экспертиз, МСГ (JIT) были отвергнутые, как не состоятельные!  

Путин сделал своё «шаблонное заявление» также после официального объявления 24 мая 2018 года отчета МСГ (JIT), в котором однозначно указано, что самолет МН17 был сбит ЗРК «Бук», принадлежащего 53-й ЗРБ ВС РФ, доставленного в подконтрольный России Донецк.

8

Это ожидает Путина в Гааге…

Это ожидает Путина в Гааге…

               Это ждет Путина в России («Русский бунт бессмысленный и беспощаден»,- А. Пушкин).                         Выбор за ним. Беги Володя, беги в Гаагу! Завтра может быть поздно…

Это ждет Путина в России («Русский бунт бессмысленный и беспощаден»,- А. Пушкин).
Выбор за ним. Беги Володя, беги в Гаагу! Завтра может быть поздно…

Действительно, Украина МОГЛА БЫ закрыть воздушное пространство над зоной АТО, но, строго говоря, НЕ ОБЯЗАНА была это делать! В этом смысле ответственность Украины за НЕЗАКРЫТИЕ воздушного пространства не является безусловной или каким-либо образом наказуемой виной. Все дело в том, что нормативы ICAO однозначно НЕ РЕГЛАМЕНТИРУЮТ в безусловном порядке полного закрытия воздушного пространства над зоной военных конфликтов, на что и было среди прочего указано в отчете DSB.

В частности, на страницах 199-205 итогового отчета DSB проанализированы вопросы регулирования воздушного движения над другими зонами вооруженных конфликтов на севере Мали, в Южном Судане, Ливии, Ираке, Египте (Синай), Афганистане, Сомали, Йемене, Конго и Сирии – и отмечено, что в десяти рассмотренных военных конфликтах последних лет воздушное пространство (на крейсерской высоте полета лайнеров – 9–12 тыс. м) НЕ ЗАКРЫВАЛИСЬ. Напомню, что МН17 был сбит на высоте 10100 м.

Хорошим примером может служить Сирия, воздушное пространство над которой по состоянию на июль 2015 года сирийскими средствами контроля воздушного пространства… вообще никак не ограничивалось (!), но действовали ограничения международных регуляторов – ICAO и EASA, и несколько стран (США, Великобритания и Франция) ввели ограничения для своих авиаперевозчиков.

Весьма показательно, как прекратились полеты российских авиакомпаний над Сирией, которые продолжали летать два года после начала полномасштабной гражданской войны в этой стране: Росавиация запретила полеты над Сирией только после ракетного обстрела пассажирского лайнера А320 авиакомпании «Северный ветер» 29 апреля 2013 года. По лайнеру, вылетевшему из египетского курорта Шарм-эль-Шейх, над сирийской территорией было выпущено две ракеты, первая из которых взорвалась на высоте 9200 метров, вторая – 8900 метров (самолет в этот момент летел на высоте 9800 метров). До этого момента часть российских авиакомпаний прекратила полеты над Сирией по своей инициативе («Татарстан» и «Ютэйр» с марта 2013 года летали в Египет в обход территории Сирии, через воздушное пространство Турции и Кипра), а некоторые продолжали «испытывать судьбу» своих самолетов, экипажей и пассажиров.

В сложившейся международной практике национальные авиарегуляторы ограничивают воздушное движение исходя из собственных оценок рисков полета над определенной зоной, исходя из имеющейся у них информации – ИМЕННО ТАК И ДЕЙСТВОВАЛ украинский авиарегулятор Украэрорух (UkSATSE), периодически поднимая минимально допустимую высоту полетов гражданской авиации над зоной АТО, исходя из информации о наличии у боевиков противовоздушных средств и их технических возможностях в зоне АТО.

ВЫВОД международных независимых экспертов в области обеспечения безопасности полетов гражданской авиации:

ЮРИДИЧЕСКОЙ ВИНИ ЗА НЕЗАКРЫТИЕ ВОЗДУШНОГО ПРОСТРАНСТВА НАД ЗОНОЙ ВЕДЕНИЯ БОЕВЫХ ДЕЙСТВИЙ (АТО) УКРАИНА НЕ ИМЕЕТ И НИКАКОЙ ОТВЕТСТВЕННОСТИ НЕ НЕСЕТ!!!

После трагедии 17 июля 2014 года в адрес Украины прозвучало много обвинений по этому поводу, в том числе и такое – Украина не закрыла воздушное пространство из «жадности», не желая терять плату за транзитный пролет над своей территорией.

 В частности, об этом прямо заявил заместитель руководителя Росавиации Олег Сторчевой 16 июля 2015 года: «Украинская сторона просто-напросто не хотела терять значительные денежные средства от закрытия воздушного пространства. Жертвами этой алчности и наплевательства на нормы безопасности стали 298 человек».

 Вероятно, этот фактор тоже сыграл свою роль – согласно тому же отчету голландцев, весной-летом 2014 года за транзит через зону ответственности Днепропетровского центра управления воздушным движением Украина ежедневно получала плату в пределах 176-248 тыс. евро.

 Но здесь есть и «обратная сторона медали», не следует забывать, что после полного закрытия воздушного пространства над зоной АТО 17 июля 2014 года мировые авиаперевозчики теряют около 3 млн дол. ежедневно на облет закрытой зоны.

 Представляя итоговый отчет, председатель Совета по безопасности Нидерландов Чиббе Яустра заявил: «61 оператор летал над юго-восточной частью Украины (зона проведения АТО – Авт.) и считал это пространство безопасным – они не ожидали, что оно было небезопасным для гражданских самолётов. В день аварии, до тех пор, пока пространство не было закрыто, 160 коммерческих авиалайнеров пролетели над этим районом».

 В итоговом отчете DSB отмечено, что «существующая система ответственности в отношении полетов над конфликтными зонами является неадекватной».

 ВЫВОД международных независимых экспертов: ЮРИДИЧЕСКОЙ ИЛИ МАТЕРИАЛЬНОЙ ОТВЕТСТВЕННОСТИ УКРАИНЫ ЗА НЕЗАКРЫТИЕ ВОЗДУШНОГО ПРОСТРАНСТВА ДЛЯ ПОЛЕТОВ ГРАЖДАНСКОЙ АВИАЦИИ НАД ЗОНОЙ ВЕДЕНИЯ БОЕВЫХ ДЕЙСТВИЙ (АТО) – НЕТ!!!

 Если говорить о виновных в уничтожении рейса МН17, то вина полностью лежит на Российской Федерации и персонально – на высшем военно-политическом руководстве РФ во главе с президентом Путиным, как главном организаторе совершения террористического акта и развязывания агрессивной войны против Украины.

Военные преступники (Шойгу, Путин, Герасимов) – организаторы                           военной арессии против Украины и уничтожения МН17, которых                                                               ждет Гаага или виселица!

Военные преступники (Шойгу, Путин, Герасимов) – организаторы
военной арессии против Украины и уничтожения МН17, которых
ждет Гаага или виселица!

Казалось бы, тема НЕЗАКРЫТИЯ Украиной своего воздушного пространства на этом исчерпана – дальше слово за судом, который будет рассматривать уголовное дело в отношении лиц, обвиняемых в террористическом акте – сбитии самолета МН17. Но не торопитесь, у этой истории есть почти детективное продолжение.

«Прозорливая дальновидность» и «молчание» России…

Если вы откроете 180-ю страницу итогового отчета DSB, то обнаружите, что Россия вдруг(!), в ночь на 17 июля 2014 года выдает документ NOTAM UUUUV6158/14 и устанавливает жесткие ограничения для полетов гражданской авиации у своем, сопредельным с Украиной российским воздушным пространством, в зоне ответственности Ростовского зонального центра единой системы организации воздушного движения вплоть до высоты более 16 километров (эшелон FL530 – 16150 м; практический потолок высоты полета Боинга-777 – 13140 м), что сопоставимо с максимальной высотой поражения ЗРК «Бук» (до 25000 м). И уже через 16 часов 20 минут над сопредельной с Россией территорией Украины «Бук» 53-й ЗРБ ПВО ВС РФ (тайно завезенный с России в оккупированный Донецк) сбивает малазийский Боинг с пассажирами.

Вдумайтесь (!): на юго-востоке Украины несколько месяцев идет война, но все это время российские службы управления воздушным движением это никак не беспокоит. Российская авиация не пересекает российско-украинскую границу, своей авиации пророссийские боевики-наёмники не имеют, поэтому украинские средства ПВО не используются, и Россия совершенно спокойна.

По мере ужесточения боевых действий пророссийские боевики-террористы начинают использовать доставленные с России переносные зенитные ракетные комплексы, сбивая украинскую военную авиацию. После каждого случая Украина вводит временные (от нескольких часов до нескольких дней) ограничения на полеты гражданской авиации. Россия невозмутима! Высота перехватываемых боевиками воздушных целей постепенно растет, сообразно этому растет и высота запретов на полеты гражданской авиации, объявляемых Украиной: сначала было нельзя летать ниже полутора километров (5 тыс. футов), затем (с 6 по 30 июня 2014 года) ниже эшелона FL260 (7925 метров). Россия по-прежнему не реагирует!

14 июля 2014 года Украина ограничивает минимальную высоту полета транзитных гражданских судов над зоной АТО эшелоном FL320 (9754 метра). Кстати, в итоговом отчете голландцев на стр. 209 по поводу превентивного введения этого ограничения сказано «Причина этого изменения остается неясной».

Поясню голландцам, причина очевидная – указанный эшелон Украина ввела после того, как в этот день на высоте 6500 м (на это время действовал, введенный 01.07.2014г., ешелон FL260 – высота до 7925 м) был сбит украинский военно-транспортный самолет Ан-26.

На это я обращал внимание еще в 2016 году.

 Россия ждет еще два дня, и 16 июля публикует свой запрет (который вступает в силу в ночь на 17 июля) для сопредельного с Донбассом российского воздушного пространства на полеты ниже… сразу 16150 метров (!).

Иначе говоря, с 00:00 часов и минут 17 июля 2014 в воздушном пространстве России, граничащим с украинской зоной АТО, гражданским самолетам запрещается летать на высоте, простреливаемой ЗРК «Бук». Ограничения вводятся  «для обеспечения безопасности полетов», а в качестве их причины указываются «боевые действия на территории Украины вблизи государственной границы Российской Федерации и факта стрельбы с территории Украины в направлении территории Российской Федерации».

То есть до этого момента украинские средства ПВО российскую службу контроля воздушным движением совершенно не интересовали, а с нуля часов нуля минут 17 июля они вдруг внезапно стали смертельно опасными. Несколько месяцев они спокойно стояли в зоне АТО, но вдруг в ночь на 17 июля они (по мнению России) собрались стрелять в сторону приграничного российского воздушного пространства. И как только Россия к этому заранее (!) приготовилась, тут же российский «Бук» сбивает пассажирский лайнер МН17 – вы верите в такие поразительные совпадения?!

Лично я не верю! Утверждаю, что это была спецоперация! С российской стороны готовилась провокация для оправдания вторжения регулярных войск ВС РФ в Украину, сконцентрированных на украинской границе (детально об этом я опубликовал в своем расследовании – см. прилагаемые ссылки и названия публикаций).

Американский юрист, который представляет интересы родственников погибших рейса МН17 в иске против РФ в ЕСПЧ Джери Скиннер заявил: «Мы хотим четко доказать в деле МН17, что идется об умышленном акте, который должен был стать провокацией для оправдания вторжения российских войск. Мы считаем, что России просто было нужно дополнительное время между событиями с МН17 и вторжением на Донбасс в августе 2014 года, чтобы создать волну дезинформации с обвинениями Украины».

Напомню, что в 4 часа утра 24 августа 2014 года (на День Независимости Украины) регулярные подразделения ВС РФ в составе девяти батальйонно-тактических войсковых групп (около 6 тыс. личного состава) совершили самое масштабное вторжение в Украину. Границу Украины пересекли около 60 танков, 320 БМД и БМП, 60 орудий, 45 минометов. С целью введения в заблуждение и последующего убийства украинских военнослужащих на российской военной технике были нанесены опознавательные знаки украинских подразделений, что прямо запрещается Женевской конвенцией. Наступление российских войск поддерживалось минометным, артиллерийским и ракетным огнем, который велся по позициям ВС Украины с территории России.

За данными военной прокуратуры Украины, общее количество войск ВС РФ и их наёмников-боевиков во время боёв под Иловайском превышало 16 тыс. человек.

Прямое военное вторжение ВС РФ на территорию Украины – главная причина «Иловайской трагедии» 29 августа 2014 года, в которой, погибли 366 человек, 429 получили ранения, 300 попали в плен, заявил Генеральный прокурор Украины Юрий Луценко.

Но, вернемся к «российским баранам» – причине ограничения высоты «для обеспечения безопасности полетов», на которую указала РФ – «факт обстрела с украинской территории в направлении российской». Под это подходят несколько упавших украинских снарядов в районе пропускного пункта «Донецк» Ростовской области утром 13 июля 2014 года. Но эта «причина», как утверждают эксперты – сомнительная «палка о двух концах», появившаяся еще в конце июня 2014 года, поскольку стрельба «из-за границы» многократно фиксировалась по обе стороны российско-украинской границы.

Но дальше – еще интереснее! Когда в ходе расследования Совет по безопасности Нидерландов (DSB) запросил российскую сторону о причинах ввода ограничений на полеты гражданской авиации в приграничных районах российского воздушного пространства в зоне ответственности Ростовского зонального центра единой системы организации воздушного движения, введенные в действие в полночь на 17 июля 2014 года, то Росавиация ответила, что это сделано с целью «согласования ограничительных мер с прилегающим воздушным пространством Украины».

Но на самом деле никакого согласования не было – Украина закрыла воздушное пространство до высоты 9454 метра (эшелон FL320), выше которого можно было летать, а Россия закрыла со своей стороны границы воздушное пространство до гораздо большей высоты – 16150 метров (эшелон FL530), что по сути являлось полным запретом на полеты гражданской авиации.

На вопрос голландских экспертов DSB об очевидном «конфликте высот» двух запретов (FL320 – западнее российско-украинской границы и FL530 – восточнее), т. е. о причине введения Россией запрета выше украинского, и именно до высоты более 16 километров – Россия так ничего и не ответила! 

 Но и это еще не все! 17 июля 2014 года маршрут рейса МН17 пролегал над зоной ответственности Ростовского зонального центра (РФ), которому и было адресовано вступившее накануне в полночь ограничение. Поэтому ростовский диспетчер ЗНАЛ, что при пересечении государственной границы России малазийский Boeing- 777, следуя эшелоном FL330 (9750 м), вторгается в запрещенную для полетов гражданской авиации зону российского воздушного пространства, и МОЛЧАЛ… Как и ПРОМОЛЧАЛ и в более чем полутора сотнях предыдущих случаях, проводя более сотни гражданских самолетов через свою зону ответственности с полуночи 17 июля 2014 года до момента закрытия Украиной воздушного пространства над зоной АТО.

Об этих «неожиданных» российских ограничениях полетов, «прозорливой дальновидности» России и «молчании» ростовского диспетчера я писал еще в прошлом году в статье под названием «Путин – гибрид Гитлера-Сталина» в газете «Україна молода» (20.02.18, №20).

 Господа, задайте вопросы Росавиации!

 Следователям МСГ (JIT) и парламентариям Нидерландов советую, как коллега (следователь, депутат и член ПАСЕ в прошлом), задать Росавиации и лично заместителю руководителя ведомства Олегу Сторчевому следующие вопросы.

Почему все-таки ограничение на полеты гражданской авиации в приграничных районах российского воздушного пространства в зоне ответственности Ростовского зонального центра единой системы организации воздушного движения вступили в действие именно 17 июля 2014 года, в день сбития рейса МН17?

Почему высота этих ограничений запредельна для всех существующих типов гражданских самолетов и практически соответствует высоте, простреливаемой ЗРК «Бук»?

Почему диспетчеры Ростовского зонального центра единой системы организации воздушного движения, которым и был направлен 16 июля 2014 года документ NOTAM UUUUV6158/14, содержащий ограничение на полеты до высоты 16150 метров, вступивший в действие в 00:00 17 июля, его полностью проигнорировали и продолжали обслуживать приграничное воздушное пространство как ни в чем не бывало, словно никакого ограничения и не было вовсе? И почему примерно полторы сотни рейсов успели 17 июля 2014 года проследовать через закрытое российское воздушное пространство в зоне ответственности ростовских диспетчеров?

Почему ростовский диспетчер, осведомленный о вступившем в силу ограничении на полеты гражданской авиации ниже эшелона FL530, готовился принять на сопровождение рейс МН17 при пересечении российско-украинской границы, вместо того чтобы сообщить экипажу (напрямую или через украинских диспетчеров), что они приближаются к зоне закрытого воздушного пространства?

Почему никто, нигде и никогда из российских официальных лиц (включая Росавиацию), говоря о НЕЗАКРЫТИИ Украиной своего воздушного пространства над зоной АТО, не обмолвился о «удивительной прозорливости» России, вроде: «Почему Украина не закрыла свое воздушное пространство над зоной вооруженного конфликта, как это сделала Россия»?

Нидерландские «иуды-искариоты»

И в заключение. Господа хорошие из Нидерландов, а не пора ли вам и вашему хваленому правосудию заканчивать геополитические пляски на крови и памяти 298-ми жертв рейса МН17, прогибаться перед Россией, подкармливаться ее «баблом», начав уголовное преследование настоящих виновных в их гибели –  высшее военное руководство РФ во главе с «кровавым карликом» Путиным, не ограничиваясь «стрелочниками» типа Гиркина, Дубинского, Пулатова, Харченко, Цемаха?!

Главные организаторы террористической атаки на МН17 – убийцы 298 людей.

Главные организаторы террористической атаки на МН17 – убийцы 298 людей.

Полный список виновных в уничтожении МН17 мною давно опубликован и направлен Генеральному прокурору Нидерландов, следователям МСГ (JIT), а также в ваше посольство в Украине (о чем вы можете убедиться, зайдя на сайт газеты «Україна молода» и интернет-издания «Український репортер», «Портал українських офіцерів», «Гордон»).

Коллеги-депутаты с Нидерландов, учите «материальную часть», а также   украинский язык, который в ближайшем будущем станет одним из международных языков мира.

Хочу вас также спросить: а как там себя чувствуют пять нидерландских «иуд-искариотов», продавшихся за «тридцать сребреников», которые проголосовали за возвращение российской делегации в ПАСЕ?

Скажите, а безвинно убиенные Путиным соотечественники (ОСОБЕННО ДЕТИ!) вам по ночам не снятся? Или деньги не пахнут?

Господа европейские «иуды-искариоты»,  они вам не снятся по ночам?

Господа европейские «иуды-искариоты»,
они вам не снятся по ночам?

15 16

Господа европейские «иуды-искариоты»,

они вам не снятся по ночам?

Пользуясь случаем, хочу поблагодарить международных независимых экспертов в области обеспечения безопасности полетов гражданской авиации за помощь в подготовке этого материала и депутатов нидерландского парламента Петру Стиенен и Питера Омцигта за их гражданскую позицию в ПАСЕ.

Григорій ОМЕЛЬЧЕНКО, Герой України,

генерал-лейтенант СБУ,

народний депутат України 2-6 скликань,

член ПАРЄ (2006-2010 рр.),

кандидат юридичних наук

 

Читайте також:

«Кремль – убивця» («УМ», 05.05.16, №55),

«Путін – терорист №1» («УМ», 05.10.16, №125),

«Ігрища на крові» («УМ», 07.02.18, №15),

«Два теракти: один замовник – Путін» («УМ», 16-17.02.18, №19),

«Путін – гібрид Гітлера-Сталіна» («УМ», 20.02.18, №20),

«Ваффен СС»: російський варіант» («УМ», 21.02.18, №21),

«Якби не Путін – ми були б живі» («УМ», 27.02.18, №23),

«Петля на шиї Путіна» («УМ», 28.02.18, №24),

«Підлягають ліквідації як воєнні злочинці: повний список причетних до збиття малайзійського Боїнга» («УМ», 25.06.19, №69),

«Підлягають ліквідації як воєнні злочинці» («Портал українських офіцерів», 26.06.19.),

«Міжнародні злочинці, які загрожують світу» («УМ», 09.07.19, № 74),

«Убивцям, іудам – усім воздасться» («УМ», 17.07.19, №78),

«Сумуємо, пам’ятаємо, не простимо: лист послам країн, громадяни яких загинули в МН17» («УМ», 19-20. 07.19, № 79),

«Геополітика і торги сильних світу цього на життях людей» («Портал українських офіцерів»,16.07.19, «Український репортер», 17.07.19),

«Справа МН17.Григорій Омельченко направив звернення до іноземних послів з нагоди 5-ї річниці трагедії малайзійського літака рейсу МН17 («Український репортер», 18.07.19),

«А може, досить жувати одну й ту саму жуйку понад п’ять років?!» («УМ», 16.10.19, № 115).

Р.S. Для ознайомлення додаю посилання на опубліковані мною матеріали приватного розслідування обставин знищення літака рейсу МН17, які направлені зацікавленим сторонам:

 

Омельченко: У ситуації, що склалася, ліквідацію Путіна буде визнано законною, за аналогією убивства Усами бен Ладена (операція по  знищенню президентського польського літака Ту-154М). Читайте тут:

https://m.gordonua.com/ukr/publications/omelchenko-v-situatsiji-shcho-sklalasja-likvidatsija-putina-bude-viznana-zakonnoju-za-analogijeju-z-vbivstvom-usami-ben-ladena-221115.html

 

Від вибуху польського літака до збиття MH17, або Спецоперація Путіна із “зачистки” виконавців авіакатастроф. Розслідування. Читайте тут: https://m.gordonua.com/ukr/publications/vid-vibuhu-polskogo-litaka-do-zbittya-mh17-abo-specoperacya-putina-po-zachistci-vikonavcv-aviakatastrof-rozsliduvannya-229209.html

 

Божевільний з ядерною кнопкою і диявол у рясі. Ким насправді є Путін і Кирило (+відео) Читайте тут:

 http://ukrreporter.com.ua/politic/bozhevilnyj-z-yadernoyu-knopkoyu-i-dyyavol-v-ryasi-kym-naspravdi-ye-putin.html

 

http://ukrreporter.com.ua/politic/sprava-mn17-grygorij-omelchenko-napravyv-zvernennya-do-inozemnyh-posliv.html

http://www.officers.org.ua/?p=5674

https://www.umoloda.kiev.ua/number/3482/188/135221/

http://www.officers.org.ua/?p=5561

http://www.officers.org.ua/?p=5629

https://www.umoloda.kiev.ua/number/3473/188/134594/

https://umoloda.kyiv.ua/number/3478/188/134965/

https://m.gordonua.com/ukr/publications/vid-vibuhu-polskogo-litaka-do-zbittya-mh17-abo-specoperacya-putina-po-zachistci-vikonavcv-aviakatastrof-rozsliduvannya-229209.html

https://www.umoloda.kiev.ua/number/3275/188/120633/

https://www.umoloda.kiev.ua/number/3276/196/120727/

https://www.umoloda.kiev.ua/number/3277/188/120786/

https://www.umoloda.kiev.ua/number/3279/188/120976/

https://www.umoloda.kiev.ua/number/3280/188/121034/

Comments are closed.