Звернення СОУ щодо запровадження професійної пенсійної системи накопичувального пенсійного забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб.

 

 1

Генеральному директору Директорату

розвитку соціального страхування та

пенсійного забезпечення

Міністерства соціальної політики України

Кудін В.В.

                                                                     вул. Еспланадна, 8/10, м. Київ, 01601

 

Шановна Валентино Анатоліївно!

 Всеукраїнська громадська організація “Спілка офіцерів України” отримала та розглянула інформацію про ініціативи щодо запровадження професійної пенсійної системи накопичувального пенсійного забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб.

В цілому підтримуючи намагання зменшити видатки з державного бюджету для гармонізації бюджету Пенсійного фонду України та зменшити його дефіцит, Спілка офіцерів України повідомляє таке.

Стаття 17 Конституції України містить однозначну норму, що держава забезпечує соціальний захист громадян України, які перебувають на службі у Збройних Силах України та в інших військових формуваннях, а також членів їхніх сімей.

Стаття 8 Закону України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб” визначає, що виплата пенсій, у тому числі додаткових пенсій, доплат, надбавок та підвищень до них, компенсаційних виплат, встановлених законодавством, звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей забезпечується за рахунок коштів Державного бюджету України.

Водночас, відповідно до ст. 11 Закону України  “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”   загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню підлягають військовослужбовці (крім військовослужбовців строкової служби), поліцейські, особи рядового і начальницького складу. Проте сплачені страхові внески на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування військовослужбовців та інших осіб, які мають право на призначення пенсій за вислугу років, жодним чином не впливають на її розміри.

Маємо зауважити, що Україна — ледь не єдина країна в світі, яка двічі з Державного бюджету України перераховує кошти для пенсійного забезпечення визначених категорій громадян: безпосередньо до Пенсійного фонду України  для виплати призначених пенсій та для відрахування єдиного соціального внеску до Пенсійного фонду України Міністерством оборони України, МВС тощо.

Участь Міноборони та інших центральних органів виконавчої влади сектору безпеки і оборони у співфінансуванні вже створених або виступати засновником корпоративних пенсійних фондів навіть з такими благими намірами створить додаткове навантаження на фонди грошового забезпечення, які і так не дають можливості формувати належні матеріальні умови для виконання військових обов’язків,  а відтак – і на Державний бюджет України.

Звертаємо увагу на те, що недостатні розміри грошового забезпечення військовослужбовців, поліцейських та інших службовців сектору безпеки і оборони є одним із визначальних факторів, які наразі виступають суттєвим демотивуючим фактором, вже стимулюють масові звільнення з військової  служби, служби в органах внутрішніх справ, а відтак призводять до значного некомплекту військових частин, установ, закладів та створення реальної загрози національній безпеці країни.

В таких умовах важко розраховувати на позитивне сприйняття людьми, які щоденно ризикують своїм життям і здоров’ям, захищаючи незалежність і територіальну цілісність країни, на запровадження будь-яких нових відрахувань, додаткових внесків, податків тощо.

Відтак, основною умовою участі військовослужбовців у системі недержавного пенсійного забезпечення може бути достатнє грошове забезпечення, стабільне функціонування системи всебічного забезпечення життєдіяльності військ та фінансових інститутів держави в цілому.

Крім того, одним із наріжних принципів здійснення недержавного пенсійного забезпечення є принцип добровільності створення недержавних пенсійних фондів, участі у їх діяльності та здійсненні пенсійних внесків. Законодавство України дозволяє військовослужбовцям брати повноцінну участь  у системі недержавного пенсійного забезпечення та вибору виду пенсійної виплати як за солідарною системою, так і в системі недержавного пенсійного забезпечення.

І останнє. На наш погляд, визначальними при прийнятті рішень щодо будь-яких відрахувань із грошового забезпечення мають бути погляди і позиція військовослужбовців, які його отримують, а не пенсіонерів, які  не мають відношення до нього та об’єктивно не можуть бути учасниками недержавних пенсійних фондів.

З огляду на викладене, Спілка офіцерів України не підтримує ініціатив щодо адміністративного запровадження професійної системи накопичувального пенсійного забезпечення військовослужбовців і, виходячи із приписів чинної законодавчої базі пенсійного забезпечення, наполягатиме на подальшому збереженні фінансування пенсійного забезпечення осіб, звільнених з державної служби особливого характеру, за рахунок коштів Державного  бюджету України та зменшенні навантаження на бюджет Міноборони та інших силових відомств, пов’язаного із справлянням пенсійних внесків.

З повагою,

Перший заступник голови Всеукраїнської громадської організації

“Спілка офіцерів України”

полковник                                                                                       О.В. Сасько

Comments are closed.